Het schadeproces

Autoschade, hoe gaat Honor te werk?

Autoschade is erg vervelend. Honor Autoschade lost het graag voor u op en onze vakbekwame specialisten zorgen ervoor dat u weer snel en veilig de weg op kunt. Wij bieden veel meer service dan enkel het repareren van uw autoschade. Zo helpen wij u bij het invullen van het schadeformulier en handelen wij de schade af met uw  verzekeraar. Vervolgens wordt de autoschade gerepareerd door zeer vakkundige medewerkers, die gebruik maken van de nieuwste technieken, originele merkonderdelen en A-merk lakken.

Tussentijds bieden wij u inzicht in de autoreparatiewerkzaamheden. U bent dan ook altijd bij ons welkom om tijdens de reparatie te komen kijken. Daarnaast zijn we  transparant over de kosten van de schade aan uw auto. Zo weet u altijd waar u aan toe bent!

Het autoschadeproces van A t/m Z bij Honor Autoschade:

Wilt u weten hoe de intake in zijn werk gaat en welke gegevens wij van u nodig hebben? Op deze pagina leggen wij u precies uit hoe alles in zijn werk gaat. De werkplaats van Honor Autoschade beschikt over de modernste apparatuur. Schadeherstel kan op veel verschillende manieren. Duurzaam, maar ook kostenbesparende methodes zijn mogelijk. Indien u niet bent verzekerd, brengen wij u van alle mogelijkheden op de hoogte en zullen u een reparatie op maat voorleggen, die in verschillende prijsklassen kan worden uitgevoerd.

Uw auto volgt de kortste route langs de verschillende afdelingen. Toch komt er nog heel wat kijken voordat uw auto alle stappen heeft doorlopen die nodig zijn voor het herstel. De verschillende fasen in het schadeproces zijn:

  1. Melding van schade (kantoor of online)
  2. Schadetaxatie
  3. Afspraak reparatie
  4. Het herstel
  5. Afleveren
  6. Kwaliteitsmeting

1. Melding van schade (bij het kantoor, telefonisch of online)

Wij zijn 24 uur per dag telefonisch bereikbaar via 0174-421515 zodat u ook buiten kantooruren uw autoschade bij ons kunt melden. De eerstvolgende werkdag kunt u dan bij ons terecht voor een intake op kantoor aan de Van Leeuwenhoekstraat 5, 2693 BA ‘s-Gravenzande. Daarnaast kunt u uw schade online melden via dit formulier. Op deze manier beschikken wij al over enkele gegevens van u, uw voertuig en de opgelopen schade voorafgaand aan de intake.

Vervolg schadeproces:

U vertelt ons wat er aan de hand is. Wanneer u zich direct bij het kantoor meldt, nemen we uw persoonlijke gegevens en de gegevens van uw voertuig door. Indien u het schadeformulier nog niet heeft ingevuld, dan doen we dit samen met u en melden we de schade bij uw verzekering. Zorg er daarom voor dat u de volgende gegevens bij u heeft:

  • Rijbewijs
  • Groene kaart (hierop staat uw polisnummer van de verzekering vermeld)
  • Kentekenpapieren (deel 1A en 1B). Vanaf 2014 is dit de kentekencard.
  • Europees Schadeformulier. Heeft u deze niet meer in uw bezit, dan kunt u deze hier downloaden.

2. Schadetaxatie

Vervolgens maken we digitale foto’s van de schade aan uw voertuig, die we opnemen in een schaderapport voor de verzekering. Eventueel worden hier al onderdelen bij gedemonteerd. In het schaderapport worden alle gegevens vastgelegd met betrekking tot het voertuig, beschadigde onderdelen en de te verrichten werkzaamheden.

  • Hebt u een volledig casco- of all riskverzekering? Dan kunnen wij de schade met uw verzekering afhandelen zonder dat u er omkijken naar heeft.
  • Bent u niet verzekerd voor schade aan uw eigen auto? Dan bekijken wij met u de mogelijkheden om uw auto zo voordelig mogelijk maar toch vakkundig te repareren, bijvoorbeeld door te werken met merkverpakte, gebruikte of imitatieonderdelen. We geven u altijd eerlijk advies en garantie op het herstel

Zodra de schade is opgenomen worden alle gegevens en foto’s door ons in een online systeem ingevoerd. Dit systeem, Audatex, is een door alle schadeherstelbedrijven, verzekeraars en leasemaatschappijen erkend calculatiesysteem voor autoschades. Indien gewenst regelen wij vervangend vervoer voor u zodat u weer mobiel bent. Vervolgens wordt uw auto voorzien van bekledingsbeschermers en daarna naar de demontage gereden.

3. Afspraak reparatie

Tenslotte plannen we een afspraak in voor de dag(en) waarop het herstel van uw auto plaats vindt. Als uw auto niet meer verkeersveilig is, dan laat u de auto staan. Eventueel voorzien wij u van vervangend vervoer, uit ons eigen wagenpark.

4. Het herstel

Autoschade herstellen is geen standaardwerk. Iedere schade is uniek en vereist een andere aanpak. Hieronder worden de stappen beschreven welke Honor Autoschade bij de meeste schades toepast. Alle onderdelen die vrije toegang tot de schade belemmeren en alle te vervangen onderdelen worden verwijderd. Onderdelen die vervangen moeten worden, worden afgevoerd volgens de geldende milieueisen. Na de demontage wordt uw auto naar de plaatwerkerij gereden.

Demontage, uitdeuken, richten
Alvorens men start met het plaatwerkproces, wordt de elektronica van uw auto beveiligd en worden onbeschadigde delen van uw auto afgeschermd. Het plaatwerk word daarna uitgedeukt. Diepe deuken worden uitgeklopt en de overblijvende oneffenheden worden geëgaliseerd met plamuur. Indien nodig worden nieuwe carrosseriedelen door ons bevestigd of vast gelast met de nieuwste lastechnieken. Kleine deukjes kunnen wij verhelpen zonder dat er moet worden gespoten.

Indien de auto door het ongeluk is ontzet, wordt deze middels één van onze richtbanken gericht. Hierbij maken we gebruik van een computerdatabase waarin per automerk en type vastgelegd is wat de ijkpunten zijn.

Plamuren, schuren en gereedmaken voor spuiten

Nadat uw auto is uitgedeukt en gericht worden de te spuiten delen ontvet en afgeplakt. Daarna wordt uw auto zorgvuldig geschuurd, de laatste oneffenheden geplamuurd en nuances gemodelleerd. Zodra dit proces is voltooid, voorzien wij de te spuiten delen van een grondlaag. Tenslotte worden de delen opnieuw ontvet en afgeplakt.

Spuiten

Allereerst wordt de lakkleur van uw auto elektronisch gemeten en wordt er een proefstaal gespoten. De auto is inmiddels in de spuitcabine geplaatst, schoongemaakt met een watergedragen ontvetter en stofvrij gemaakt met lijmhoudende doeken. Vervolgens wordt de watergedragen kleurlak in lagen aangebracht en afgedekt met enkele lagen blanke lak. Door het aanbrengen van lak krijgt uw auto een mooie, diepe kleur en worden onderliggende lagen beschermd tegen weersinvloeden.

Uw auto blijft in een temperatuurgecontroleerde cabine staan om de lak te laten drogen. Vervolgens wordt uw auto naar de montageafdeling gereden. Tot slot wordt uw auto gewassen en gecontroleerd.

Afleveren

Wij nemen tijdig contact met u op om af te spreken wanneer u de auto kunt komen ophalen. Bij aflevering geven we u eerst uitgebreide uitleg over de reparatie. Vervolgens ontvangt u van ons het FOCWA-garantiebewijs (4 jaar garantie of overname van de originele fabrieksgarantie) en een nieuw Europees Schadeformulier. Uw auto is weer in topconditie, zodat u veilig de weg op kunt!

Kwaliteitsmeting

Wij meten continu onze prestaties zodat wij deze op dit hoge niveau kunnen houden. De grote betrokkenheid van onze medewerkers is terug te vinden in de klantvriendelijkheid en een goede sfeer in ons bedrijf. Wij hechten hier dan ook grote waarde aan. Een goede sfeer en de juiste werkomstandigheden zorgen ervoor dat onze vakmensen graag bij ons willen en blijven werken.

logo Honor

Schade via de site melden? klik aub hier!